صوت | عرض ادب به ساحت امام عصر(عج)، احترام پیغمبر(ص) است
کد خبر: 3959133
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

صوت | عرض ادب به ساحت امام عصر(عج)، احترام پیغمبر(ص) است

در این زمان نزدیکترین رحم به پیغمبر اکرم(ص)، وجود اقدس حضرت بقیة‌الله(ع) است. رعایت حق ایشان در حقیقت احترام به پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) است. وقتی به این وجود مقدس احترام و عرض ادب کردی و برای تعجیل در فرج ایشان دعا کردی، صله رحم پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را کرده‌ای و اجر آن از حد درک ما خارج است.

صوت |به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن سبط الشیخ در ادامه بیان فواید دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) بر اساس کتاب مکیال المکارم گفت: به گفته صاحب مکیال، اهتمام و مداومت بر دعا بر وجود مقدس امام عصر (عج) باعث طول عمر و سایر آثار و برکات مترتب بر صله رحم می‌شود.

اثر صله رحم بر طول عمر، دفع بلاها و وسعت رزق به صورت متواتر در روایات ذکر شده است. امام صادق(ع) فرمودند: صله رحم، اعمال را پاک و اموال را پرکت و کثیر می‌کند. بلا را از فرد دور می‌کند و از همه مهم‌تر محاسبه قیامت را آسان می‌کند و اجل را به تأخیر می‌اندازد.

در روایات دیگر آمده است که خُلق فرد را خوب می‌کند، دست او را گشاده، نفس او را پاک و طیب می‌کند. امام رضا(ع) از قول رسول‌الله(ع) نقل می‌کند که ایشان فرمودند: هر کسی یک چیز را برای من ضمانت کند، من چهار چیز را برای او ضمانت می‌کنم. آن یک ضمانت این است که به صله رحم اهمیت بدهد و آن چهار ضمانت این است که: خدای متعال او را دوست بدارد(کسی که محبوب خدا شد حداقل این است که از عذاب در امان است)، عمر طولانی به او می‌دهد، به رزق او وسعت می‌بخشد و سرانجام مؤمنی که در عمرش زیاد صله رحم کرده است وارد بهشت می‌شود.

صاحب مکیال در ادامه می‌گوید: صله رحم شخصی نسبت به پدر و مادر این برکات را دارد و مهم‌تر از آن، صله رحم نسبت به پدران حقیقی است که پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) هستند. اگر کسی نسبت به نزدیکان این دو بزرگوار یعنی فرزندان طاهرین ایشان صله رحم کند، ارزش و اهمیت این کار قابل مقایسه با صله رحم پدر و مادر نسبی او نیست. به فرموده امام حسن عسکری(ع) هر کس حق نزدیکان پیغمبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را رعایت کند، خداوند فضایل و درجاتی از ثواب به او دهد که به اندازه تفاوت فضل پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) نسبت به پدر و مادر نسبی‌اش است.

در این زمان نزدیکترین رحم به پیغمبر اکرم(ص)، وجود اقدس حضرت بقیة‌الله(عج) است. رعایت حق ایشان در حقیقت احترام به پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) است. وقتی به این وجود مقدس احترام و عرض ادب کردی و برای تعجیل در فرج ایشان دعا کردی، صله رحم پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را کرده‌ای و اجر آن از حد درک ما خارج است؛ از طول عمر و وسعت رزق و دفع بلا و مهم‌تر از آن درجات اخروی است که از تخیل ما بیرون است.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha